Administratiekantoor

Start

Afspraak

Diensten

Administratie

Jaarrekening

Belastingaangiften

Loonadministratie

Automatisering

Tarieven

Contact

Ook voor automatisering kunt terecht bij ARCO Administratiekantoor!

Naast administratieve dienstverlening kunt u bij mij ook terecht voor:

  • Advisering / begeleiding bij uw boekhoudsoftware
  • Kleinschalige werkplek-automatisering in MS Excel en MS Access
  • Klantspecifieke databases in MS Access

Hieronder kunt u hierover meer lezen.

 

Boekhoudsoftware

Exact
In mijn jaren bij het productiebedrijf heb ik leiding gegeven aan de IT afdeling en ben ik in 1995 direct betrokken geweest bij de implementatie van het softwarepakket “Exact”. Daardoor, maar ook in de jaren daarna heb ik een ruime ervaring opgebouwd met dit pakket. Dit beperkt zich niet alleen tot pakketkennis maar ook in het maken van reports in Exact of het maken van koppelingen tussen Exact en Microsoft Excel (d.m.v. export van gegevens of de module Excel Add-in). Met name dit laatste is een krachtige tool voor het maken van allerlei reports die in Exact zelf niet mogelijk zouden zijn geweest.

Multivers van Unit4
Met het pakket Multivers van Unit4 heb ik in een interim job ervaring kunnen opdoen, waarbij ik dit als een zeer prettig en toegankelijk pakket heb ervaren.

Overige boekhoudsoftware
Gelet op mijn ervaringen met boekhoudpaketten (veelal zijn deze paketten in de basis op dezelfde leest geschoeid), kunnen wij u, ook in het geval u met een andersoortig pakket werkt, u met raad en daad bijstaan.

Microsoft Excel

Verder heb ik de afgelopen jaren een ruime kennis opgebouwd in Microsoft Excel. U moet hierbij denken aan het opbouwen van uitgebreide spreadsheets, maar ook het vele malen krachtiger programmeren met Visual Basic in Excel. Met Visual Basic kunnen in Excel programma’s gemaakt worden die vaak terugkerende taken automatiseert, waarbij Visual Basic veel verder gaat dan de standaard macro functie in Excel.
In de praktijk heb ik bij mezelf maar ook bij anderen gemerkt dat we  vaak repeterend werk doen achter de computer. Vele computergebruikers komen er vervolgens niet toe om hier efficiency-verbetering in aan te brengen omdat ze er de kennis niet voor hebben of omdat ze de tijd niet nemen om eens achterover te leunen en zich af te vragen “kan dit met een simpel programma niet veel efficiënter”. Veelal hoeft de oplossing niet te liggen in een geldverslindend programma, ontwikkeld door een softwarehuis, maar ligt de oplossing veel dichter bij huis in een klein Excel programma die binnen korte tijd gebouwd kan worden. Gebruikers hebben er dan snel plezier van en de kosten zijn te overzien. (de meeste programma’s die ik gemaakt heb, hadden een ontwikkelingstijd van 4-8 uur).

Ik noem dit soort automatisering “kleinschalige werkplek-automatisering” en ik ben er van overtuigd dat hier bij veel bedrijven grote verbeteringen mogelijk zijn.

Microsoft Access

Voor mijn klanten heb ik in de voorbije jaren diverse programma's ontwikkeld in het krachtige database-programma Microsoft Access. Enkele voorbeelden zijn:

  • een database om uren en onkosten bij te houden, van waaruit vervolgens per klant facturen kunnen worden gemaakt.
  • een database waarin een klant zijn klachtenregistratie kan bijhouden om hier vervolgens via diverse rapporten managementinformatie te halen.
  • een database waarin per project de uren van de werknemers bijgehouden worden. Tevens kon deze database gebruikt worden om de uren van de werknemers aan te leveren bij het salarisbureau, gesplits in gewerkte uren, ziekteuren, verlof, etc.

Deze databases kunnen klantspecifiek, geheel naar uw wensen worden gemaakt.

 

Is uw interesse gewekt, neem dan vrijblijvend contact op:
info@arco-administratiekantoor.nl
Maar bellen mag natuurlijk ook. Ik sta u graag te woord. Kijk op de contact-pagina voor telefoonnummers.